Alla inlägg under januari 2007

Av maristy - 28 januari 2007 17:11

yes, fan vad jag är sugen nu på att starta en ny avdelning här i Mora och ha en grupp 10-12 åringar under namnet UNGtjej :D Jag har ju till och med gjort en logga :)

Av maristy - 24 januari 2007 00:11

Usch, har ångest inför inriktings- och individuella valet. Så himla jobbigt. Jag hatar att välja! Det är drygt. Jag får bara en massa ångest. Ångest ångest ångest. Jag hatar ångest.Nog för att det inte är lika hemskt som i somras, men ja. Fast det ångrar jag inte längre. Jag är glad över valet jag gjorde. Och jag kommer stanna i Mora till åtminstone efter gymnasiet. Sen vet man aldrig. Då drar jag dit studierna leder mig antar jag. Eller dit jag kan få jobb och lägenhet. Inte blir jag kvar i Mora i alla fall. Det är en håla. Jag vill vara nykär igen. Men inte i någon annan, utan nykär i Tobias. Då är man så sjukt glad och lycklig hela tiden och allt är skitroligt och det händer nya saker hela tiden. Tycker man åtminstone. Jo, jag är ju glad och lycklig nu också, men det är av en annan sort än när man är nykär. Men som sagt jag vill fortfarande bara vara nykär i Tobias, för han är mitt allt.

Av maristy - 24 januari 2007 00:07

Jag har tänkt på det här med förlovning, inte för att jag ska förlova mig men för att det är många andra som gör det.Om jag skulle förlova mig så skulle jag vilja göra det samma datum som man blev ihop. För min del vore det den 29 juni, men egentligen den 17 juni. Och jag hade valt den 17:e juni. Jag skulle velat ha en helt ren (utan krussiduller och stenar och grejer på) i guld. Däremot på vigselringen får det gärna vara en och annan diamant ;)

Av maristy - 23 januari 2007 23:44

* man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten* 34 barn föds varje minut i Kina* kameler har tre ögonlock (som skydd mot sand)* det är omöjligt att titta och nysa samtidigt* en räkas hjärta sitter i huvudet* vi krymper en centimeter varje dag (på kvällen trycks ryggraden ihop och under natten rätar den ut sig igen)* det är fysiskt omöjligt att slicka sig själv på armbågen* en ko fiser ut 600 liter metan per dag (nog att fylla 40 partyballonger)* typewriter är det längsta ord som kan skrivas med tagenterna i en rad på tagentbordet* en jordnöt innehåller lika mycket fett som en kilometer gurka* 9/10 provar om det går att slicka på armbågen efter att ha läst det här

Av maristy - 13 januari 2007 19:18

Idag vaknade jag upp hos Tobias och var där till klockan 13:30, sen skulle de på Lan så jag åkte med hem till mig. Har setat här och inte gjort ett dugg. Fast helt okej.. Jag avlider väl inte direkt.

Av maristy - 8 januari 2007 23:13

Vem borde vinna pris för sämst karaktär då? Jo, jag!Nu sitter jag här och tjockar i mig en massa choklad.. Dessa pengar ska gå till en kamera och ny mobil, inte godis!!

Av maristy - 7 januari 2007 23:48

Varför kan en del inte bara acceptera att kärleken inte är något man kan styra över, lika lite som man kan styra över vädret. Det bara händer att man blir kär i någon, och har man tur blir kärleken besvarad. Kärlek är något fint som man ska vara rädd om, och aldrig aldrig ta för givet. Men kärlek kan lätt vändas till svartsjuka, vilket också är en av de värsta tillstånden man kan befinna sig i.. visst depressioner i all ära. Men man mår jäkligt dåligt av att vara svartsjuk också, och det bottnar ju faktiskt i att man är rädd för att förlora den man älskar. Även om man nu är rädd för detta, så finns det ingen anledning i världen att tappa fattningen totalt och bli elak osv.Hat, det är också ett väldigt väldigt starkt ord som man inte bör använda så ofta som man gör. Att hata någon är svårt, avsky eller tycka illa om kan man göra. Men hata.. nej.Varför jag skriver detta egentligen har jag ingen aning om. Det bara kändes som om det behövdes skrivas ner.

Av maristy - 7 januari 2007 22:41

People are often unreasonable, illogical and self centred - Forgive them anyway If you are kind, people accuse you of having selfish ulterior motives - Be kind anyway If you are successful, you will win some false friends and some true enemies - Succeed anyway If you are honest and frank, people may cheat you - Be honest and frank anyway What you spend years in building, someone could destroy overnight - Build anyway If you find serenity and happiness, they may be jealous - Be happy anyway The good you do today, people will often forget tomorrow - Do good anyway Give the world the best you have, and it may never be enough - Give the world the best you have anyway

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards